Toto školství je organizovaný zločin vůči svobodě myšlení

21. března 2016 v 9:32 | Mikoláš Chromík |  O retuši současnosti



Dobrý den,


dnes přicházím s pravou tváří našeho školství. Hodně lidí, včetně mě, až dosud mělo školy za instituce, které pomáhají rozvinout studentovy dovednosti a naučit potřebným věcem pro to, aby se uchytili v tomto tržním světě. Avšak já jsem živoucím svědkem toho, že toto poslání se plní možná tak jen na 10 %. Naše školství je nakažené nechutnou, samo-vyžírající se plísní.

Dnešní střední školy jsou hlavně podnikatelské subjekty, jejichž manažeři - ředitelé, lobují pro své teplo pod zadkem. Nebudu jmenovat, na které škole jsem studoval (každý může zapátrat na google), ale jeden nejmenovaný učitel, nám o jedné zajímavé prohnilosti pověděl. Říkal, že na učebnu, ve které jsme tehdy seděli, byla přiřazena dotace 1 200 000 Kč. Na zařízení, které učebna obsahuje, bylo použito pouze 500 000 Kč. Myslím, že lidu Českému, nemusím moc vysvětlovat, co se stalo se zbytkem.

Korupce je jedna věc, ale u toho nekončím. Účastnil jsem se mnoha soutěží, teprve nedávno mi přišlo na vědomí, proč tyto soutěže existují. Jsou v podstatě v uzavřené komunitě středních škol, teď jakožto absolvent se můžu zúčastnit maximálně nějakého běhu po parčících, což s mým zdravotním stavem nepřipadá v úvahu, takže nezájem. Začalo mi docházet, že to jsou jakési burzy škol, podle toho, jak se reprezentant dané školy (student, účastník soutěže) umístí, tak tak silný argument získá "manažer školy" pro to své lobování.

Dokud jsem vyhrával, to co jsem vyhrávat měl, tak mi tleskali. Avšak jednou jsem se pokusil vymanit z tohoto systému, o kterém jsem já hlupák neměl moc ponětí. Zkráceně řečeno, chtěl jsem začít podnikat v oblasti vzdělávání, předmětem byly specializované představení, jejichž témata by se týkala astronomie. Jenomže v důsledku výše uvedených záležitostí můj počin vyhodnotili jako risk pro jejich byznys, mě sepsuli jako blbečka a můj projekt pečlivě zadupali do země. (Mám hodně záznamů, které by mi to dosvědčily…)

A i když někteří učitelé by mi rádi pomohli, museli mě na místo toho, na popud ředitele/ředitelky trestat, jinak jim samotným hrozilo kárání a ohrožení své pracovní pozice.

Poté, jsem se zúčastnil ještě jedné soutěže (esejisticko-prezentační), díky které se rád vracím do Olomouce, protože subjekt, který ji pořádal, nepatří do systému středních škol. Vyhrál jsem první místo hned ve dvou kategoriích a třetí místo v kategorii další. Pořadatelé se mile více dívaly na mě, že to byla moje práce, než na to, z jaké střední školy jsem.


Nedávno jsem si vzpomněl, že se k tomu připletl novinář, který se mě ptal na mou práci a poté na to, z jaké střední školy jsem pufff ….., a tehdy mi to docvaklo, proč se do toho tahá název nějaké instituce, když to byla moje práce?!

Abych to nějak zakončil - školy zavedením obchodnických moresů ztratily svůj význam, jako instituce vzdělávání, i jako poslání a z učitelství na středních školách zhotovili "žoldáctví za rohlík". Školství středních škol je akváriem soupeřících dravců. Jeden další, nejmenovaný učitel, se mi přiznal, že to s jakou chutí učí, je ovlivněno velikostí jeho žoldu. To vám řekne člověk, kvůli kterému si Vy rodiče, utahujete opasky, aby se vaše dítě mohlo něco naučit (a pak se naučí spousty žvástů, které v 80 % na trhu práce nikoho nezajímají), mezitím co on si jezdí do práce v hezkým fáru.

(Dodatek 6. 2. 2017 - Věci se mi již trochu více ujasnily, všechny jmenované problémy jsou způsobené jedním podstatným - že školy jsou řízené státem. Jedině soukromé školství, které je vystaveno tržním tlakům konkurence má potenciál nabídnout žáku skutečně kvalitní vzdělání podle jeho požadavků. Špatně jsem si vyložil příčinu jevů, které jsem popsal v tomto článku. Dnes považuji státní školství za největší zločin proti člověku a dětem. Je to to největší zlo, které vzniklo a stále přežívá v našich zemích.)



Fotografie z mé skutečně nejmilejší soutěže, na kterou mám hezké vzpomínky. Jméno autora této fotografie v opatronosti neuvádím.

Jestli se vám článek líbil, tak vám tímto nabízím přehled o všech nově vydaných, včetně dalších informací:



 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Nicolaes Nicolaes | 21. března 2016 v 12:43 | Reagovat

A to jsem ještě nezmínil to, že jedni kluci vyhráli první cenu, což bylo několik tisíc korun ... škola jim je nepředala

2 Jarda Jarda | 23. března 2016 v 18:01 | Reagovat

Při brouzdání na internetu jsem náhodou přivítal na Váš web. Velice mne zaujal Váš pohled na současnou situaci ve školství. Váš trefný názor sdílím. Stala se mi podobná situace a velice mne rozhorčila. Jsem rád, že se o takových věcech někdo nebojí mluvit (resp. psát :) )

3 Nicolaes Nicolaes | 23. března 2016 v 18:09 | Reagovat

[2]: Děkuji, to mě od Vás potěšilo :-)

4 Pavel Pavel | 26. března 2016 v 20:22 | Reagovat

Ano. Školství je na tom špatně Mikoláši. Ale uchopme to téma z jiného pohledu. Pochopil jsem to tak, že už jsi školu dokončil a dále v článku zmiňuješ, cituji:
"... teď jakožto absolvent se můžu zúčastnit maximálně nějakého běhu po parčících ... "

Tohohle bych se rád chytil a zdůraznil bych ti, že na akademické půdě máš spoustu způsobů jak se prosadit. A pokud nejsi na vysoké škole, tak můžeš začít dělat vědu na vlastní pěst. Prostě a jednoduše ... soutěže jsou pro děti .... dospělý lidé se snaží lidstvo posunout svou prací, ať už dělník nebo vystudovaný inženýr. Každý posouvá lidstvo dál, ale tím že tu budeš a teď se prosím neuraz "fňukat" nad špatným školstvím lidstvo neposouváš. Rád si přečtu tvou odpověď. Děkuji. Ahoj.

5 Nicolaes Nicolaes | 26. března 2016 v 20:31 | Reagovat

[4]: Já i ted se o něco snažím vlastními silami, kdo říkal, že jsem se na všechno vykašlal. Nicméně stojím si za tím, že ředitelé soutěže takto využívají a stojím si za pravdivostí, svého svědectví o tom, co provedli s mým projektem a jak vidíš, nejsem sám.

6 Pavel Pavel | 26. března 2016 v 20:43 | Reagovat

[5]: Jak já to chápu tak to ty ses snažil zviditelnit sebe na úkor té soutěže. Takže v podstatě využít je. Oni tebe nevyužili už z principu že ses do té soutěže nemusel hlásit. Nemám snad pravdu ? ;-)

7 Nicolaes Nicolaes | 26. března 2016 v 21:01 | Reagovat

[6]: Já nevěděl, že systém tak funguje a snad většina studentů to takto neví. Soutěže by měly být hlavně pro studenty, ale ti jsou potom stejně jen přehlíženi. Dva ředitelé různých škol za to mohly a nevidím nic špatného na tom, to zveřejnit.

8 Pavel Pavel | 26. března 2016 v 21:15 | Reagovat

[7]: Víš, jedinej důvod proč jsem sem něco napsal byl ten, aby sis uvědomil jak chybný byl tvůj úsudek a že ti ředitelé za to nemůžou. Za tohle si můžeš jedině sám. Takže celý tvůj článek má hodnotu jedné věty "Školství stojí za prd". Doporučuji tu větu napsat do nadpisu. :-D

9 Nicolaes Nicolaes | 26. března 2016 v 21:19 | Reagovat

[8]: Ty si máš co uvědomovat, patříš mezi ně, tím hůře, že toto nevidíš, dřív než začneš poukazovat na třísku v mém oku, vyndej břevno ze svého ...

10 Pavel Pavel | 26. března 2016 v 21:27 | Reagovat

Mezi koho patřím ? To nemůžeš myslet vážně. Já se ti tu snažím vysvětlit, že se musíš na svět dívat i jinak než ze svých očí. Chápeš co asi tak vedlo ty lidi k jejich absolutně adekvátnímu chování ? Zastavil ses alespoň jednou nad tím že třeba měli pravdu ?

11 Nicolaes Nicolaes | 26. března 2016 v 21:31 | Reagovat

[10]: Hodněkrát a dodnes to nechápu, adekvátní to rozhodně nebylo! Zamyslel ses ty jestli já mám pravdu? Já ty oči od něčeho mám, používám je a kéž by tomu tak bylo i u druhých, možná bys to mohl zkusit, co říkáš? :-D

12 Nicolaes Nicolaes | 26. března 2016 v 21:54 | Reagovat

Tím tato konverzace z mé strany končí, nejsem tu proto, abych si s někým poměřoval pindoura.

13 Nancy Nancy | Web | 29. března 2016 v 21:52 | Reagovat

pokial viem, skolstvo je v CR nezplatne, preto nevidim dovod, preco by si niekto utahoval opasok, aby jeho decko mohlo studovat na strednej.
takisto som vzivote v CR nevidela ucitela, ktory by chodil do skoly na mercedese.
okrem toho cely clanok neuvadza jediny dovod, ako skolstvo obmedzuje slobodne myslenie.

14 Nicolaes Nicolaes | 29. března 2016 v 23:30 | Reagovat

[13]: mimo školného, které se u státních škol neplatí však rodina má i další výdaje ... Co se týče učitelů, jsem tím chtěl říci, že nežijí v takové nouzi, aby se chovali jako žoldáci bez nadšení pro výuku, když to nechtějí dělat, tak at nedělají, jen tím odrazují studenty od studia se svým projevem .... Školy omezují svobodu myšlení v tom, že studentům nedovolují začínat s podnikáním podobné oblasti v podstatě mu i zakazují využívat volný čas, kdy se neučí a ostatní se flákají

15 UPayMyDrugz UPayMyDrugz | 31. března 2016 v 12:35 | Reagovat

Velmi se divím, že jsi nezabanoval i Pavla. Vzhledem k tomu, že též nesouhlasil s tvým názorem, se to dalo očekávat. Chápu, že někdy je těžké přijmout kritiku druhých, ale tato schopnost je vážně nutná pro přežití na tomto světě. Nechápu, proč okamžitě útočíš jak na mou, tak na Pavlovu osobu jen proto, že nesouhlasíme s tvým názorem na danou problematiku. Ty máš prostě vlastní pravdu a ideály o tomto světě, které se nikdy nebudou shodovat s realitou. Doufám, že tento příspěvek vydrží nesmazaný alespoň několik hodin :-) S přáním hezkého dne, UPayMyDrugz

16 Nicolaes Nicolaes | 31. března 2016 v 15:31 | Reagovat

[15]: Bráním se proti extrémně urážlivým komentářům a nejen sebe, ale i čtenáře, Pavlův komentář ještě spadal  do určité únosné míry, tvé komentáře nebyly únosné vůbec, máš asi hodně velké sklony někomu pořád říkat že je "blbeček"

17 Nicolaes Nicolaes | 31. března 2016 v 15:33 | Reagovat

[15]: Tak proto jsem tvé komentáře mazal, jestli se budeš vyjadřovat nadále uctivě se smyslem uctivé diskuze, pak tě nechám být

18 Pavel Pavel | 4. dubna 2016 v 9:10 | Reagovat

[17]: Naprosto Souhlasím s uživatelem UPayMyDrugz ... Žiješ ve světě co je jen ve tvé hlavě a neslučuje se s realitou ... Ale co víc ... Odmítáš cokoliv jiného ... Takže beznadějnost..

19 Nicolaes Nicolaes | 4. dubna 2016 v 9:35 | Reagovat

[18]: Jak říkám, nehledej mi třísku v oku, najdi břevno ve svém ...

20 UPayMyDrugz UPayMyDrugz | 4. dubna 2016 v 9:36 | Reagovat

[18]: Pavel: To nema cenu mu neco rikat. On ma vlastni pravdu. Nevím, jakou skolu studoval, ale chudák ředitel.
Mikolas: Mohu se zeptat jakou školu jste studoval, popřípadě jaké je vaše nejvyšší dosažené vdělání? Docela by mě to zajímalo vzhledem k tomu, jaké tu kážete "rozumy". :-) Pracujete snad v nějaké vzdělávací instituci? Nebo co vás vlastně opravňuje k tomu kritizovat veřejně vaše okolí a ještě to považovat za osvětu? ???

21 Nicolaes Nicolaes | 4. dubna 2016 v 9:48 | Reagovat

Nemáte žádné právo říkat, že lžu, nebyli jste tam, já to zažil, tím z mé strany končí ...

22 Nicolaes Nicolaes | 4. dubna 2016 v 9:50 | Reagovat

Nemáte žádný protiargument, jen zbaběle útočíte na moji osobu, až tímhle to pro mě končí :-D

23 Pavel Pavel | 4. dubna 2016 v 10:28 | Reagovat

Nejde o to že se snažíš dělat osvětu , nýbrž o to že většina věcí co tady napíšete jsou blbosti. Viz to s těma výdajama, Nebo to jak jsem naznačoval předtím. V tomto se opravdu pleteš a měl bys to přiznat ...

24 UPayMyDrugz UPayMyDrugz | 5. dubna 2016 v 19:38 | Reagovat

Ja myslím, že jsi skončil už tak před 10 komentáři ;-) A děkuji, že jsi mi dal BAN na další IP ;-) ale neboj - mám jich ještě dost :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama